Vooruit!
In de ruim 10 jaar dat ik nu werk met ondernemers en directie is mij opgevallen dat ze allemaal vooruit willen.
Voor de één betekent dat groeien, voor de ander investeren en weer voor een ander ontwikkelen. Maar de weg is altijd vooruit.
Het laatste waar je dan op zit te wachten is GEDOE!
Daarom kijken we altijd eerst naar de basis. Is het fundament stevig genoeg om op vooruit te bouwen? Anders bouw je aan de bovenkant een verdieping erbij en zakt er aan de onderkant één weg. Zonde van de tijd en middelen.
Wanneer we het fundament onderzoeken, dan kijken we naar de helderheid van de processen, de mate waarin de taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden duidelijk zijn en in hoeverre mensen binnen de organisatie hun verantwoordelijkheid kunnen en willen nemen.
Wanneer dit eenmaal goed staat kan je zonder onnodig gedoe vooruit!
Is het fundament van jouw organisatie stevig genoeg om de volgende verdieping erop te bouwen?
--
Bij BroTech Solutions werk ik samen met Joost Melkert aan het eenvoudiger laten functioneren van mensen en organisaties. Dat doen wij middels het analyseren, optimaliseren en automatiseren van processen.