Wie mij kent vanuit Q-Studio, weet misschien niet dat ik ook directeur-bestuurder van de Stichting Statiegeld op Jeugd. Ik zet mij sinds 2016 in voor de nieuwe woonvorm Duo-wonen.
Duo-wonen = senioren langer zelfstandig thuis in hun eigen huur- of koopwoning en jongvolwassene hebben betaalbare woonruimte doordat wij de woning van de senior bouwkundig splitsen. Senior woont beneden en heeft alles gelijkvloers en boven ontstaat een woonunit van +/- 50 m2 voor de jongvolwassene met eigen faciliteiten als wc/douche, woon- en slaapkamer en keuken.
We hebben inmiddals 2 locaties gerealiseerd en worden steeds vaker gevraagd om hierover te vertellen. Ook op 17 juni a.s. mag ik vertellen over Duo-wonen. Wil jij meer weten over woningverdubbeling, je bent van harte uitgenodigd.
UITNODIGING:
Maandag 17 juni 140-17:30 uur vertelt o.a. onze initiatiefnemer Duo-wonen Amanda Schiltmans waarom wij als stichting bestaan en waar wij ons al sinds 2016 voor inzetten.
Ook kun je deze middag het persoonlijke ervaringsverhaal horen van Duo-wonen bewoner Leo van Zeeland. Hij deelt zijn praktijkervaringen en vooral de reden waarom voor hem Duo-wonen de oplossing is.
Fijn dat Het Juiste Thuis deze bijeenkomst heeft georganiseerd en de aanwezigen meer kunnen horen over wat #woningdelen, en in ons geval #woningverdubbeling inhoudt, waar je tegenaan loopt en hoe het omdenken in Nederland sneller moet.
Mooi dat ook Platform31, MijnWoongenoot, Butterfly Effect NL, BouwhulpGroep en #compaen hun ervaringen willen delen.
Voor meer informatie en aanmelden: https://lnkd.in/ecRm_XW6
#wonenkananders #wooncrisis #senioren #jongvolwassenen #mantelhulp #mantelzorg
Ook spreken:
Myrthe Sietsma Yuri van Bergen Florian Fluit Amanda Schiltmans Kitty van der Made-Bogaerts Stijn van Kreij Francine Linssen