Weten hoe klanten kopen en waarom ze kopen, is de sleutel tot succes.
Alle verkooptrainingen die ik ken en die ik zelf heb gevolgd in het verleden, leerden mij wat ik als verkoper moet doen. Een goede 'salespitch', 'USP's' noemen, bezwaren weerleggen, onderhandelen. Verzin het maar, of het kwam aan bod.
Echter, geen van die trainingen leerde mij, hoe klanten kopen. Met andere woorden, hoe het beslisproces eruitziet dat zich voltrekt in het hoofd van de klant.
Een gemiste kans in mijn optiek, want het is toch echt de klant die beslist en niemand anders.
En wat blijkt uit neurowetenschappelijk onderzoek? Het beslisproces is een generiek proces dat bestaat uit een aantal mentale stappen, die een klant ALTIJD doorloopt, zelfs als het onbewust is.
Het is om die reden dat ik de training Verkopen met IMPACT heb ontwikkeld. Deze training stelt het beslisproces van de klant/prospect centraal en leert je hoe je kunt herkennen in welke fase van het beslisproces de klant zich bevindt en hoe je daarop invloed kunt uitoefenen. De uitkomst: vaker een deal!
Het proces gespiegeld, zou je kunnen zeggen. En dat dit werkt, blijkt uit de reacties van de deelnemers tijdens en na de training.
Wil je hierover eens van gedachten wisselen? Zorg jij voor de koffie, dan zorg ik voor het Brabantse worstenbrood.
#sales #beslisproces #verkopen #succes #deklantcentraal #worstenbrood